Frågor & Svar

1. kollar ni på alla våra frakter?

Ja vi kan mäta både inkommande och utgående transporter. Vi tittar också på om det är vanliga pall, lastmeter,bulkvaror,kurirsändning, eller kanske flyg/Sjötransporter.

2. Ska vi göra en upphandling igen nästa år?

Nej. Vi förhandlar årliga priser för ditt företag med fasta priser under året. Vi vill hitta en nivå som är lämplig för flera års samarbete med de transportörer du väljer att samarbeta med..

3. Är vi tvungna att välja en transportör?

Du är inte tvingad att välja någon specifik transportör. Vi tar alltid med dina befintliga transportörer i upphandlingsprocessen, så om du inte vill dra nytta av de andra anbuden som lämnats in av andra transportörer kommer du alltid att kunna fortsätta med dina befintliga transportörer enligt deras nya anbud.

4. Får vi korrekta priser?

Ja När vi presenterat analysen kan vi exportera priserna som erbjuds till varje transportör till en exellfil med prislista. När valet av transportör har gjorts kommer vi be dem att implementera priserna åt er och tillhandahålla er de priser som lämnats in i upphandlingen.

5. Hur säker är vår data?

När vi samlar in era fraktdata hanteras allt med sekretess. När en förfrågan delas med en transportör anges det också informationen är konfidentiell och inte får spridas på något sätt.

6. Ska vi kontakta er varje gång vi ska skicka något?

Nej vi är inte transportörer eller speditörer. Vi säkerställer att du får årliga priser från de transportörer du valt, så att du har en komplett prislista för de destinationer och sändningar som är relevanta.

7. När betalar vi för er tjänst?

När arbetet är klart! Det är mest rättvist! Ett projekt tar vanligtvis mellan 2-4 månader innan betalning förfaller.

8. Hur säker är vår data?

När vi samlar in era fraktdata hanteras allt med sekretess. När en förfrågan delas med en transportör anges det också informationen är konfidentiell och inte får spridas på något sätt.

9. Hur mycket tid lägger vi i processen?

Oftast mellan 7-14 timmar? men det kan naturligtvis vara mycket olika beroende på dina behov samt egnagemang och komplexitet. Annars är korta svaret: Vad du önskar! Företags skiljer sig åt men vi gör alltid en tidsplan , så vi ser till att vi har riktlinjer för projektet och du har insyn i när du behöver spendera tid och resurser i processen. Vi tar hand om data insamling, beskrivning, av upphandlingen, förberedelser av mallar beräkningar osv.